~Cik Liyana Punya Blog~

~Cik Liyana Punya Blog~

Friday, May 21, 2010

Gastrik akibat Diet??

Hari ini..
Nasib tak menyebelahi saya.
Perut saya teramatlah sakit.
Dijangkiti cacing ke?

Jadi, saya menerjah Watson Lebuh Tunku Kudin 1
(Lepas pekena roti canai telur yang terpaksa dihabiskan +
teh tarik yang habis setengah cawan)
Menanya amoi farmasier cun putih melepak
perihal masalah ini
Beliau cun menyatakan dengan jelas saya berpenyakit gastrik
Waa.. tak terkejut langsung!
Sebab saya memang ada gastrik pom..
Wakakaka!! (Gelak lak...)

So, beliau cun itu membekalkan saya ubatan
Ubat bukan free tau!
Wajib dibayar dengan harga RM13.10..
Mahal tak??
Menaiki kereta pulang ke bilik hostel..
Pekena ubatan itu & tido.

Kenapa saya gastrik?
Persoalan itu saya tanya pada diri ini sendiri je.
Saya makan.. tak tinggal makan.

Hem..saya agakla..
Sebab saya tak makan malam & saya tahan makan.
Dalam erti kata yang sama, dietla konon..
Menjelma je waktu malam..
Saya tak makan berat.
Cuma, kalau esok nak puasa saya akan makan berat
Kalau lapar, saya makan buah@minum air masak@yang ringan2 je.
Tadi amoi cun tu cakap perut saya banyak asid.
Saya tak nafikan tu..
Sebab saya masih merasa kepedihan pada perut ini.
Kemasukan angin + kepedihan amat.
(Para gastrikers je faham keadaan saya..)

Semoga saya cepat ok.
Saya nak study...
Kalau sakit camne saya nak study..
Allah, tolong saya.
Terima kasih Allah...


3 comments:

  1. tu la kak yana..lain kali xpyah diet..tgk ida..xdiat pun..hahahha
    dah2, semoga kak yana cepat sembuh..hahah
    ida faham kak yana sbb ida pun tgh gastrik skrang ni..ntoh le sbb apa..
    sesungut kot..kuang3!!

    ReplyDelete
  2. ciannya cik nana..rest k..
    cik kija pon ada gastrik jgk..sakit kn..huhu..
    jgn lupa mkn ubt..kalau lapo mkn je, jgn diet sgt..nnt sakit spe susah..haaaa
    :D

    ReplyDelete
  3. hehe!! thanks all my dearest!
    sory lmbt mengomen kamu b2.
    baru pasan de komen.
    cyg korang!!

    ReplyDelete