~Cik Liyana Punya Blog~

~Cik Liyana Punya Blog~

Sunday, June 6, 2010

cerita cikgu mama

Sedang mama buat kerja sekolah beliau & saya sedang membentangkan kain-kain ungu yang baru dishopping untuk dibuat baju raya (semangat!!), mama bercerita. Ada seorang anak murid mama. Pelik perangainya. Sebenarnya semua anak murid mama itu pelik-pelik plus nakal. Suatu hari, mama berjalan di tepi koridor nak naik ke bilik guru. Tiba2, budak itu "Warrhhh!!!" sergah mama. Of kosla mama saya terkejut giler! Then boleh pulak budak itu gelak2 sambil katanya.. "Hahahah!! cikgu terkejut!! sambil menunjukkan jari ke arah mama. Then mama saya bercakap, "Eh awak ni..". Tapi dalam hati... Allah je tahu betapa sakitnya.. (luahan mama sambil ketawa muka jadi merah2 mata jadi kecik2) hehe..=) Dalam hati saya.. Cian mama. Jahat giler budak 2! Selama ni saya ingat kami bertiga je berani menterkejutkan mama. Sebab kitorang tahu mama takde sakit jantung. Plus, mama sporting boleh ajak gurau2. Ayah juga. huhu!! Tapi ni.. anak murid mama pun berani?? Ish3.. jumpa kau nanti siapla!! Dan, mengejutkan apabila mama menyatakan budak itu berjantina perempuan. huh??? memang pelik budak peremppuan 12 tahun berperangai nakal+pelik keterlaluan camtu. Dengan cikgu pun nak main2.. dahla mulut takde had. Kalau budak tu jadi anak murid saya, memang kena lama dah. Adegan mengejaran pasti terjadi di kawasan sekolah. Jadi, wahai2 anak2 murid, silala jangan berperangai pelik+nakal melampau2 sebab akibat yang maha hebat bakal menimpa. hua3!!

2 comments: